emmaterese

- en dagboksblogg -

25 sep. 20.55

Publicerad 2010-09-25 21:19:47 i Allmänt

Idag har min mamma och pappa varit i Kalmar och hälsat på lite. De hade med sig några bokhyllor de inte använder längre så att vi kunde få nytta av dem. Nu står det inte längre en massa lådor fulla med böcker inne i fulrummet utan nu är alla de uppackade och står fint på rad. Vi rensade också i vår andra bokhylla där det hamnat en massa papper bara i ett enda huller om buller. Nu ska det bara in en matta där och sen är det klart. Det känns dock mer passande att kalla rummet för biblioteket istället för fulrummet.

Vi var inne en sväng på Hansa City och trängdes med halva småland inne på det stora blågula varuhuset. En handling på CG hann vi med också då vi handlade lite välbehövliga saker - fem kilo basmatiris bland annat :). Mat och fika fick avsluta samkvämet och de åkte hemåt igen. När de kom idag var jag på uruselt humör men jag blev gladare av att umgås med min föräldrar :). Skönt när ens familj har sådan inverkan på en.

Nu ska vi försöka oss på att se på Jerry Seinfelds nya program "The marriage ref". Det ska visst handla om ett par som har en meningsskiljaktighet och några kändisar som ska bestämma vem som har rätt. Kan bli skoj, men kan också bli ett kockasorum (Ja, det heter så... ;)..) av befästa könsroller. Vi får se.

Jag har tänkt på en sak. Det går ju så himla många serier på tv som handlar om brottsbekämpning. Eller, vi börjar i den här änden: Ni vet Justice League består ju av Superman, Batman, The Green Lantern, Flash, Wonderwoman, Aquaman och Martian Manhunter. Där är det ett gäng superbra superhjältar som gått samman för att bekämpa brott. Tänk om man tog alla brottsbekämpare från dagens evinnerliga kriminalserier och satte ihop dem till ett oslagbart team:

- Tony Hill från Mord i Sinnet
- Hela teamet från CSI (Las Vegas)
- Hela BAU-teamet från Criminal Minds
- Dr Lightman från Lie to Me
- Patrick Jane från The Mentalist
- Shawn och Gus från Psych
- Frank Black från Millennuim
- Allison Dubois från Medium

Här snackar vi tv-serie! Eller, kanske inte förresten. De skulle vara FÖR bra. Det hade inte funnits några brott att utreda eftersom alla brott bara skulle förebyggas och vetas om i förväg. De i teamet skulle veta innan brottslingen själv att han eller hon ska begå ett brott. Men det vore roligt att se vad som skulle hända om vi satte dem alla i ett och samma rum.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-09-27 15:27:10

mmmhhh Frank Black :D han behöver ingen hjälp, han kan rädda världen ensam ! <3

Postat av: Emma

Publicerad 2010-09-27 16:53:14

Njaee.. Frank har en tendens att bli så mörk och dyster. Han behöver Patrick Jane eller killarna från Psych för att muntra upp livet lite :).

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2010-09-27 19:57:53

Jätte roligt att träffa er! Det var en mysig dag.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela