emmaterese

- en dagboksblogg -

30 sep. 17.56

Publicerad 2010-09-30 18:08:44 i Allmänt

Oj, jag vet inte vart jag ska börja.. Hmm.. Okej.

Jag har jobbat idag igen och varit en del av Rocknebyspelen som tog plats på skolan idag. Jag hade ansvar för hästskokastningen och det gick bra. Eleverna var väldigt duktiga och tog en hel massa poäng. Turligt nog hade jag lånat en stol från fina svärmor så jag slapp stå hela dagen. Det klarar inte mina stelopererade fötter nämligen. Hade jag inte haft stolen hade jag nog inte klarat av dagen så den räddade mig verkligen! Tack!

Imorgon ska jag jobba igen i samma klass med det är en hel del håltid för mig då, som när eleverna har idrott. Jag tycker att det är svårt att veta vad man ska göra då som vikarie. Som ordinarie lärare har man ju en massa annat att pilla med men jag, jag har ju inget annat. Det känns inte bra att börja rätta och greja med elevernas arbeten - jag har ju ingen aning om hur den ordinarie läraren brukar göra. Men, jag får väl försöka hitta på något jag kan göra så länge. Jag kan ju plocka ur diskmaskinen i lärarrummet om inte annat :).

Det har varit väldigt kul att jobba i årskurs fem. Det är en härlig ålder tycker jag. Barnen är fortfarande barn och har mycket respekt för vuxna (de flesta) men de är så pass mogna att de har en viss självdistans (som i och för sig kommer att försvinna i åttonde klass) och kan skoja. Det är inte så många elever i den här klassen, bara 13 varav två är borta, så elva elever. Det blir en skön stämning i klassrummet och det är skönt att kunna ge alla plats och uppmärksamhet.

Igår när jag kom hem från jobbet och efter ett litet besök på Öland kände jag mig så stressad över hemtentan som ska skrivas den här veckan. Jag satte mig vid datorn och tänkte mest lägga upp en plan för hur jag skulle göra men det blev som så att jag skrev mer än halva tentan. Skönt. När jag skulle lägga ihop datorn på kvällen kom jag dock på att vi hade en uppgift till som ska vara inlämnad på söndag. Den satte jag mig med en kort stund i morse innan jobbet och skrev klart den när jag kom hem. Tentan skrev jag klart den också. Skönt skönt skönt!

Nu kan jag verkligen njuta av morgondagen och hela helgen på ett sätt som jag inte gjort på någon månad. Helgerna är absolut bäst när man har haft en fullspäckad vecka och för en gångs skull har jag faktiskt haft det.


Nähe, nu ska jag vila lite så jag är taggad och pigg imorgon.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela