emmaterese

- en dagboksblogg -

5 sep. 22.03

Publicerad 2010-09-05 22:15:37 i Allmänt

Uppdatering om Nisse och hans första dygn hos oss. Han kom igår klockan nitton och kom trevande ut ur buren efter mattes lockande. Första timmen spenderades under vår säng och efter några timmar med oss i soffan så tog han sin tillflykt till under soffan där han förblev. Han kom fram kortare stunder då vi lockade fram honom men efter att han kelat järnet en stund med oss så smet han in under soffan igen där han låg utan att lge från sig så mycket som ett litet pip.

När vi gick och la oss igår så somnade vi med honom liggandes vid mina fötter men när jag var uppe på min första kissrunda så var han borta. När vi kom upp på morgonen så låg han under soffan - igen. Där har han spenderat de större delarna av hans första dygn hos oss och vi var stundtals riktigt ledsna över att han inte verkade vilja vara här.

Någon gång under dagen tog vi hans låda och ställde vid soffan och det var tur. Nisse kom fram och kissade så mycket att vi trodde att han är delvis häst. Jösses vad kiss från en så liten katt! Tänk vad kissnödig han hade varit - stackarn.

Vid tretiden idag tog maken en tupplur och jag drog fram Nisse från under soffan och sedan dess har han faktiskt varit framme! Han har ätit, druckit, kissat, bajsat och sovit! Vi var iväg en sväng nu ikväll och köpte lite mat och när vi kom hem så mötte han oss i hallen och var jätteglad över att vi kommit hem igen. Han har också varit en sväng ute i köket. Det går framåt alltså! Just nu går han runt och undersöker vardagsrummet och när jag började skirva det här inlägget låg han i mitt knä. Skönt att det verkar gå framåt! Ett tag var vi inne på att åka tillbaka med honom imorgon men nu förstår vi att vi måste ha mer tålamod.

Imorgon börjar min andra skolvecka och jag hoppas verkligen att min litteratur kommer med posten imorgon. Annars blir det svårt :).

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela