emmaterese

- en dagboksblogg -

Så tjänar du pengar på julen!

Publicerad 2011-12-20 20:00:56 i Allmänt

Jag fick erbjudande om att jobba ännu mer på julafton. Jag tackade och tog emot :). Nu börjar jag 9.30 på julafton och slutar 9.30 på juldagen. Det innebär 24 timmar av storhelgs-ob. Känns inte helt fel. Känns väldigt lite fel faktiskt ;).

Det enda tråkiga med att jobba på jul är att jag missar att fira med min fina svärfamilj och med min fina make. Men vi ses ju hela tiden och det viktigaste är ju inte när man ses utan att man ses.

Slutbesiktningen av lägenheten i Rocken gick tyvärr inte igenom. Vi hade inte rengjort mellan fönsterglasen just för att vi inte trodde att det gick att dela på dem. Otur. Så idag fick vi åka tillbaka och fixa det. Nu är alla nycklar lämnade och vi har sagt farväl till Rocken. Känns väldigt bra. Vi känner oss redan mer hemma här på Ö'n än vad vi någonsin gjorde i Rocken.

Nu ska jag kolla på "Sommarpratarna".

Hejs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-12-21 06:59:19

Alltid skönt när man kan lägga något bakom sig.

Kram

Postat av: Marie

Publicerad 2011-12-27 09:38:02

Hoppas att det gick bra att jobba.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela