emmaterese

- en dagboksblogg -

1 feb. 09.39

Publicerad 2011-02-01 09:47:38 i Allmänt

De senaste delkurserna på min utbildning har varit riktigt jädrans tråkiga. Ja, faktiskt. Det har handlat om saker jag inte bryr mig om det minsta och då är det svårt att finna inspiration till att plugga. Det har alltid slutat med att jag har suttit med tentan i sista minuten på den sista dagen och även om jag blivit godkänd på allt jag gjort så är det inte min stil att göra saker i sista minuten. Jag har inte känt igen mig riktigt.

Den här delkursen som jag läser nu, däremot, är så himla kul! Den handlar om vetenskapstradition och jag får fördjupa mig i begrepp som ontologi, epistemologi och metodologi. Jag älskar det! Så igår och idag har jag gjort färdigt hela veckans arbete och jag ser fram emot att börja med nästa veckas uppgifter redan senare idag. Skoj skoj skoj :).

Helgen i Hultsfred var mycket trevlig och lugn. Det var väldigt roligt att träffa C&M och deras lilla tjej som var himlans söt och fin! Tant Emma fick byta blöja och sitta och hålla henne under hela tiden vi var där - myyyyys!

På tal om skolan så började jag skriva på uppgiften rätt sent igårkväll. Jag hade gått och lagt mig men låg och läste i kursboken. Jag blev så himla inspirerad till uppgiften så jag kände att det var lika bra att gå upp och skriva den. Så det gjorde jag och blev färdig med den. Idag på morgonen skrev jag andra delen då vi ska lämna konstruktiv kritik på någon annans uppgift.

Igår hade vi en favoritkväll. Vi lagade vår favoritmiddag, såg på en av våra favoritserier och drack den nya favoritcidern. Trevligt.

Jag vill också tipsa om den nya säsongen av Klass 9A som började igår. Jag såg avsnittet på svtplay och jag blev så imponerad av alla de fina ungdomarna det finns i vårt land! :). Se den. Något annat ni borde se är den nya serien om Sherlock Holmes som började i söndags, också på svt, den var väldans bra och faktiskt riktigt skojig. Se den också.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela