emmaterese

- en dagboksblogg -

3 feb. 20.33

Publicerad 2011-02-03 20:42:12 i Allmänt

För det första, så nej, det handlar inte om att jag vill ha blommor för att jag är kvinna och för att maken är man. Jag vill ha blommor för att jag tycker att det är fint och att det är extra roligt om jag slipper köpa dem själv. Så. Jag brukar handla smågrejer till min man som jag vet att han tycker om och jag vet att han uppskattar det och jag hade gärna tagit lite blommor tillbaka.

Problemet är dock att min man inte är den mest romantiska av män. Han ser inte riktigt poängen med att lägga pengar på några rosor eller tulpaner som sedan bara ska stå där i en vas tills de vissnar. Jag har insinuerat att jag vill ha blommor, jag har bett rakt ut om att få blommor och jag har i det närmaste begärt att få blommor. (Så det handlar inte om bristfällig kommunikation från min sida.) Men icke.

Nu när vi var och handlade så såg jag att de hade billigt pris på fina stora rosor på CityGross och då bestämde jag mig för att maken skulle köpa en bukett till mig. Jag valde en bukett och gick fram med dem till maken och sa :
- Titta, vilka fina! Du tänker köpa dem till mig! Tack, älskling!
- Jaha, vad roligt! svarade han helt uppriktigt och la dem i vagnen.

Nu är vi både nöjda. Jag har fått blommor och maken slipper tjatet. Nästa gång tror jag att han ska få köpa mig en bukett tulpaner :).

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-02-03 21:34:21

Så kan man också göra:)

Rosorna är jättefina.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela