emmaterese

- en dagboksblogg -

5 feb. 11.51

Publicerad 2011-02-05 11:58:54 i Allmänt

JUST DET!

Jag glömde en sak. De ska göra en svensk version av The Office och jag är mycket rädd inför denna företeelse. För det första så älskar jag den ursprungliga versionen av The office. Alltså den brittiska versionen med Ricky Gervais. De är helt underbart rolig och även om skämskudden är framme mest hela tiden så i det närmaste avgudar jag Rocky och hans underbara sinne för humor. Jag och maken har sett serien tillsammans flera gånger och det är lika trevligt varje gång.

Sen, gjorde de en amerikansk version med Steve Carrell. Självklart måste jänkarna ha en egen version precis som av allting annat som är en succé utanför USA. För inte kan jänkarna nöja sig med något som inte är amerikanskt? Nej, varför skulle de? Hur som helst så anser jag att det amerikanska versionen föll tämligen platt. De har tagit bort några av de inslag som gjorde det brittiska så bra (som Ricky Gervais) samtidigt som de inte har förändrat det tillräckligt för att det ska kunna blir något nytt. Den amerikanska varianten har också pågått alldeles för länge. I Den brittiska varsionen slutade de efter några säsonger när serien låg på topp vilket de gjorde rätt i.

Nu då, ska det blir en svensk variant. Vem som ska göra den legendariska huvudrollen och axla mateln efter herr Gervais? Henrik Dorsin. Henrik Dorsin som jag spenderat så mycket tid med att fundera över varför folk i allmänhet gillar honom så mycket. Jag gillar tyvärr inte så mycket av det som Dorsin gjort. Jag är inget stor fan av Solsidan och jag gillar absolut inte Grotesco.

Så, nu är frågan. Ska man se den svenska versionen och hoppas på stordåd? Eller ska man låtsas som att det inte har kommit någon svensk version och leva glatt ovetandes?

Vi får se. Fortsättning följer.

Hörs

(Ååååh, herregud, precis nu såg jag också att de har gjort en Australiensisk version av Top Gear också. Kan folk inte hitta på nya idéer till tv-program?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela