emmaterese

- en dagboksblogg -

8 feb. ... men det ska vi nog inte fira alls..

Publicerad 2011-02-08 13:50:12 i Allmänt

Nu har jag varit runt stan och handlat presenter till makens födelsedag. Det gick mycket fortare än förväntat troligen tack vare att jag fick parkering precis utanför alla affärer jag besökte. Gutt. Jag hittade alla grejer utom en och den visste jag inte på förhand vart jag skulle köpa. Jag vet inte ens vart man kan få tag på en, inte för att det är något direkt ovanligt, inte ovanligt alls faktiskt, men det är lite fel säsong. Men jag ska leta vidare en annan dag.

Jag hade ont i min fot när jag vaknade idag. Jag har det ibland. Alltid i den vänstra foten och alltid framme vid lilltån. Det beror på att jag belastar foten helt fel efter mina steloperationer. Jag har specialgjorda inlägg till skorna och de hjälper jättebra men ibland får jag ont ändå. Jag fasade för att jag skulle ha ont hela dagen men nu känns det bättre. Hade jag vägt 40 kilo mer som jag gjorde för ett år sedan hade jag definitivt haft ont hela dagen. Och så hade jag aldrig klarat av min shoppingrunda idag.

Jag ser fram emot makens födelsedag just för att jag älskar att ge bort presenter! Det har jag alltid gjort och jag tycker att jag har kommit på några riktigt bra presenter i år. Förra året när han fyllde 30 fick han bara struntsaker som godis och serietidningar (som en vink om att ungdomen inte är över bara för att man fyller 30) men i år är det lite mer genomtänkta saker. Ni får veta sedan när han har öppnat dem, vågar inte skriva något om dem här då det finns en risk att han kommer in och läser, även om det händer väldigt sällan.

Jag såg andra avsnittet av Klass 9A igår och jag hoppas verkligen att ni har gjort det också. Vilka fina ungdomar! Jag blir helt rörd av deras insiktsfullhet och deras vältalighet. Var jag sådan i nian? Knappast. Jag är dock fortfarande mycket bedrövad över den alldeles nyutexaminerade matteläraren Johnnys arroganta stil och hoppas att han är ensam i sitt slag bland nya lärare. Jag tror att det är viktigt med ödmjukhet inför sitt läraruppdrag och det verkar han inte ha det minsta.

Om en vecka har vi varit gifta i 1,5 år...

Hörs

Kommentarer

Postat av: Leena

Publicerad 2011-02-08 21:00:20

Jag håller med helt om Johnny. Tycker inte alls om honom!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela