emmaterese

- en dagboksblogg -

.. då får pappa rycka in.

Publicerad 2011-02-09 20:28:23 i Allmänt

Idag när jag var i affären fick jag det bekräftat att jag fortfarande blir livrädd när det kommer utklädda personer i min närhet. Med utklädda personer menar jag människor i kostymer a la Lisebergskanin eller Disneyworld. De hade visst speciella kundkortsdagar på CityGross idag och det innebar en hel del jippon. Bland annat dessa utkklädda som gick runt och gav presenter till barnen.

Jag upptäckte dem när jag stod i kön till kassan. Oj oj oj vad jag fick panik. Mitt hjärta började slå uppe i halsen och jag fick tårar i ögonen. Jag ringde hem till Maken men det var inte mycket han kunde göra. Jag hade hela tiden blicken på dem och när de försvann ur sikte blev det ännu värre - tänk om de bara dyker upp helt när mig utan att jag är förberedd. Sedan kom de igen när jag stod i kön till att köpa snus, då var de jättenära mig och min första instinkt var att blunda men då blev jag ännu mer rädd när jag inte hade koll på dem. Så jag stod och stirrade på dem med hjärtat i halsgropen tills de gick in i affären igen. Tack och lov.

Jag tycker att jag hanterade det bra, jag stannade kvar i affären, handlade det jag skulle och fick inte panik öppet. Jag undrar dock hur det ska bli när jag har barn själv och de kanske vill gå fram och hälsa på de utklädda..

Hörs

Kommentarer

Postat av: Sandra Ö

Publicerad 2011-02-28 07:50:39

Tänk på att det är människor där under och dem går oxå på toa :) Gu va äckligt det måste var inuti en sån där dräkt..kan ju inte bara va en enda som provat dem..uäk..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela