emmaterese

- en dagboksblogg -

... och inte ett enda är mjukt ;)

Publicerad 2011-02-15 21:47:07 i Allmänt

Nu kan jag faktiskt berätta vad det var för födelsedagspresent som jag hade så svårt för att hitta förra veckan. Anledningen till det är maken faktiskt fick den presenten i förtid, redan idag, just för att han verkligen behövde den redan idag. Han fick en kalender som han kan skriva upp sina möten och jobbtider i. Han missade nämligen ett möte han skulle ha haft i fredags på grund av att han inte hade något bra ställe att skriva upp det på. Idag ringde han sin blivande chef och fick tider som han ska jobba på och då kände jag att det var lika bra att plocka fram kalendern.

Först trodde han att jag ville ge honom presenten nu för att jag är så dålig på att hålla överraskningar hemliga. Jag älskar, som sagt, att ge bort presenter och jag hatar att ha dem och inte få ge bort dem och det vet han. Men - när han fick kalendern så trodde han faktiskt på mig när jag sa att han fick den därför att han behövde den. Han blev glad och tyckte att det var en bra födelsedagspresent. (Och då kommer det ännu bättre på torsdag)

Varför det var så svårt att hitta en kalender vet jag inte. Troligen därför att det inte är säsong på det. Runt årsskiftet och terminsskiftet brukar de flesta affärer svämma över av kalendrar och filofaxer men i mitten av februari var det inte lika lätt att hitta dem. Till slut tog jag mig till det gamla hederliga kooperativet och där fanns givetvis det jag letade efter. Han fick en liten variant som han kan ha i jackfickan, inbunden i läder. Låter tjusigare än vad det är.

På torsdag berättar jag om resten av presenterna. Jag är faktiskt riktigt nöjd över dem och tycker att jag verkligen lyckats i år. Presenterna är både roliga och nyttiga...

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela