emmaterese

- en dagboksblogg -

20 jan. 17.01

Publicerad 2011-01-20 17:17:11 i Allmänt

Kvinnor, vi kan väl alla enas om att det finns ganska många saker vi hellre gör än att gå till gynekologen? Men, ibland så måste man och jag har dragit ut på det här besöket under flera veckor så idag var det verkligen dags.

Gynekologen jag träffade idag var en äldre herre som jag fick mycket förtroende för och som jag gärna går till igen om det skulle behövas.

När jag hade hoppat upp i gynstolen och smidigt som ett kylskåp svingat upp mina ben i byglarna så lade läkaren märke till mina ärr på händerna. Han frågade vad jag hade gjort och jag berättade om mina steloperationer och att jag också opererats mycket i fötterna. Detta tyckte gynekologen var så intressant att han var tvungen att dra och känna lite på mina fötter också - medans jag satt i gynstolen med både benen och andra kroppsdelar i vädret. Not the time and place, tänkte jag men den lilla farbrorn var så fascinerad av mina fötter så jag lät honom hållas en stund. Under resten av undersökningen pratade han om sin dotter som också var överrörlig. Inte sådär jätteintressant för mig att veta men jag uppskattade att kallpratet i alla fall gjorde att jag kunde låtsas att jag inte märkte vad han gjorde.

När undersökningen var klar och jag kom tillbaka till hans skrivbord så hade han plockat fram en väggkalender som han med en väldigt stolt min överräckte till mig. Jag såg på framsidan där det var en söt ung tjej på bild. Det var en sådan där kalender som man beställer med sina egna bilder i, ni vet. Jag tittade lite tveksamt på bilden och funderade på vad jag förväntades göra med läkarens privata kalender men han tittade så glatt på mig och sa: Titta i den! Så jag bläddrade lite i den och såg samma tjej på alla bilder. - Det är min dotter, berättade läkaren, hon som är överrörlig. Jag sa något om att hon var fin, eller att kalendern var fin eller något liknande. Han verkade nöjd och tog emot kalendern med ett leende när jag räckte honom den. Han berättade också att han precis blivit morfar till enäggstvillingar. Om det var den överrörliga dottern eller någon annan dotter som fått tvillingarna framgick dock inte..

Det var ett litet annorlunda läkarbesök. Men, som sagt, jag skulle gärna gå tillbaka till honom igen. (Om det skulle behövas alltså, trevlig var han inte att jag vill springa där i onödan...)

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-01-20 20:10:31

Det låter som ett besök att minnas! Ser att du bytt profilbild.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela