emmaterese

- en dagboksblogg -

23 jan. 12.04

Publicerad 2011-01-23 12:21:13 i Allmänt

Igår var vi på födelsedagskalas på Ö'n. Lilla svägerskan fyllde år och vi firade henne med paket och en massa gott att äta. Trevligt.

Innan vi åkte över bron var vi på en second hand-affär inne i stan och reserverade oss en ny fåtölj. Den är ful som stryk men förhoppningsvis är den bättre för min rygg än vår totalt nedsuttna soffa. Imorgon ska vi åka och hämta den. Jag funderar på om jag ska köpa någon filt att lägga över den, så den inte ser så använd ut. Eller, kanske är det allra bäst med ett överkast som är lite större. Ja, det får det nog bli. Med tanke på att fåtöljen i sig bara kostar oss en dryg hundring så kan man kanske kosta på sig ett överkast åt den också.

När stolen är hemkörd ska jag åka över till Ö'n igen och lämna tillbaka den större bil vi lånat av svärföräldrarna samt handla makens födelsedagspresent och hälsa på svägerskan/svägerskorna en liten stund. Så, min dag imorgon är lite planerad och det är skoj.

Idag ska jag se en film som jag lånade av svärmor. Det är, om jag förstått rätt, ett långtsamt kostymdrama - helt rätt för en söndag!

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela