emmaterese

- en dagboksblogg -

27 jan. 20.28

Publicerad 2011-01-27 20:33:47 i Allmänt

Jag ser på premiären av den nya säsongen av Sveriges värsta bilförare. En av deltagarna är en kvinna som mycket stolt säger "Jag har haft körkort i 38 år och jag har aldrig stannat vid ett stoppskylt..". Är den en bedrift att ha brutit mot lagen i nästan 40 år?

En gång var jag på fest i Virserum som ligger utanför Hultsfred. Från festen skulle någon köra bil hem trots att denne hade druckit alkohol. När jag påpekade detta fick jag till svar att "Så gör man i Virserum..." som om det då gjorde det riskfritt att köra med alkohol i kroppen.

Det är sådana människor som jag är rädd för att möta i trafiken, eller som jag är rädd att mina kommande barn ska möta när de går till skolan eller är ute och leker. Om killen från festen i Virserum hade kört ihjäl ett barn när han körde på fyllan, hade detta varit okej då eftersom "det är så man gör i Virserum"?

programmet Sveriges värsta bilförare är rätt roligt tycker jag. Man får ta det för vad det är och jag tror och hoppas att alla deltagare har sett programmet förr och vet att de ger sig in i en lek där de kommer att bli fetförnedrade.

Undrar om det är något bra på tv vid nio.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela