emmaterese

- en dagboksblogg -

... jag har saknat dem!

Publicerad 2011-06-27 10:32:33 i Allmänt

Det är med dubbla känslor som jag har ledigt idag. En del av mig tycker att det är jätteskönt och med förståndet kan jag förstå att jag faktiskt behöver vila en dag. Jag har jobbat i sju dagar i sträck nu. Men - en annan del av mig vill inte alls ha ledigt. Nu när jag äntligen får känna att jag uträttar något, att jag gör någon nytta så vill jag ju inte bara sitta här i soffan och slösa bort en hel dag. Och - jobbet är ju så jäkla kul!

Jag förstår att det kommer komma en period i sommar då jag är skittrött på det och helst vill slippa gå dit, men nu när det mesta känns så roligt så vill jag bara dit igen. Jag är lite nyförälskad i mitt nya jobb, skulle man kunna säga :).

Det enda som är odelat bra med att jag är ledig är att jag idag får vara med min fina man hela dagen. Som jag både är ny- och gammelförälskad i. Som jag är så inihelvete kär i. Som jag har saknat när jag har jobbat hela veckan.

Stora svägerskan och bebisen har varit iväg på semester i en massa dagar nu men idag kommer de hem. Det är bra,...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela