emmaterese

- en dagboksblogg -

... vad tusan ska jag ha på mig? ;)

Publicerad 2011-06-28 18:24:12 i Allmänt

Jag har avgudat Peter Jöback i en väldans många år. Han är det bästa som har hänt musikalsverige någonsin! (Ja, jag är ledsen Björn och Benny men ni kan inte konkurrera med hans stjärnglittrande ögon och ljuva stämma.)

I mitt flickrum hade jag en sådan där gammal hederlig säng med träram. En dag ristade jaq in "Peter J" vid fotändan av den sängen som ett tecken på hur mycket jag älskade honom (Jag är än idag förvånad över att mina föräldrar aldrig sa ett ord om att jag saboterat min säng). Jag skrev brev till honom och fick opersonliga foton med autografer tillbaka. Men - en gång hade han skrivit "Till Emma från Peter Jöback" på ett kort. Kanske hade hans manager tröttnat på mina brev och tvingade honom att skriva lite mer personligt ;). Jag vet att jag har det kortet någonstans men jag vet inte vart. Det är lite synd.

På fredag ska jag få träffa honom! Eller, nej, jag ska kanske inte få träffa honom i ordets rätta bemärkelse men jag ska i alla fall få se honom på riktigt. Och se honom - det ska jag! Nåde den lilla pensionär som försöker ta min plats på första parkett. Hen kommer få åka plingplongtaxi rakt hem till vårdhemmet igen.

Han uppträder på Virserums musikdagar och min fina lilla mamma har köpt biljetter till mig, henne och systern. Jag har stora förväntaningar på den konserten. Men - om han försöker sig på att sjunga låtar från hans så kallade popkarriär så kanske jag måste ställa mig upp och säga; Peter - VI försöker glömma den svarta perioden i ditt liv och det är dags att du gör det också... Jag hoppas med andra ord att han håller sig till att sjunga musikallåtar.

Det enda kruxet just nu, som upptar mina funderingar är...



Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-06-28 18:49:19

Det ska bli jätte roligt att gå på konsert med er. Men som sagt du måste uppföra dig när du ser Peter:). Jag tycker att du ska ta de nya blå byxorna. Kram

Postat av: Marie

Publicerad 2011-06-28 18:54:48

Om du funderar på att ta på dig en plastpåse kommer du att svettas mängder.

Om du stället väljer bikini säger jag att du inte har något att hämta där. Han är gift med sin Oscar (?) och du är gift med din Micke.

Välj istället nåt som är svalt, men inte för svalt eftersom vi ska vara i en stenkyrka på kvällen.

Blev det lättare eller svårare?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela