emmaterese

- en dagboksblogg -

... ikväll ska jag ta ett glas rött.

Publicerad 2011-03-26 16:00:43 i Allmänt

Idag var vi över på Ö'n en sväng - igen. Det har blivit en väldans massa mer besök än vanligt sedan januari då makens lilla systerdotter kom till familjen. Det är fantastiskt att få följa en bebis utveckling på så nära håll och jag blir så underbart glad i hjärtat när jag ser hur mycket maken älskar sin lilla tjej. (För det är hans lilla tjej, ingen får säga något annat.) Underbart att få snuffsa bebis så ofta :).

Jag beställde lite kläder till mig på ellos och valde att betala extra för att få en expressleverans. Kläderna skulle finnas att hämta igår på vårt lokala ICA. Men icke - inga kläder till Emma. Då blev jag sur. Här har man betalat extra för att få kläderna innan helgen och så får jag ändå vänta minst till på måndag. Det är inte mycket pengar, det är mer principen. Nej - inte okej, Ellos.

Jag blev väckt i morse av ett sms från CityGross om att de hade billiga revben till mig där. När vi kom dit upptäckte jag att det inte bara var jag som ville ha revben. Jädrar vad folk slet i de där stackars köttpaketen. Men jag fick tag i tre kilo i alla fall och nu ligger det soya- och honungsglaserade revben och gittar sig i ugnen. De är nog färdiga nu, förresten då är det dags att äta och...




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela