emmaterese

- en dagboksblogg -

... jag blev så imponerad.

Publicerad 2011-03-19 20:55:05 i Allmänt

Idag var vi över en sväng på Ö'n, igen. Tanken var att vi skulle göra ett kort besök och lämna över lite målargrejer till lilla svägerskan. Det gjorde vi och jag fick fina presenter tillbaka! Hon har visst börjar göra smycken och jag fick ett finfint armband och ett par supervackra örhängen. Jag tänkte ta kort på dem imorgon och lägga ut så att ni får se. Hon imponerar verkligen, hon har till och med suttit och tillverkat egna kedjor till smyckena. Jag blev väldigt glad och rörd över omtanken!

Nu sitter jag och kollar på den svenska versionen av "Smartare än en femteklassare". Jag har sett på den amerikanska förlagan flera gånger och tycker att den svenska versionen var utomordentligt segt. Kanske är det så att de måste snacka en massa för att vinna in tiden som gick bort till reklampauser i den amerikanska. Hittills har jag haft rätt på alla frågor förutom den allra första. Som var i rättstavning. Lite pinsamt att missa just den. Nej, just det, jag kunde inte Blekinges landskapsväxter. Oh well. Livet går vidare ;).

Jag fick sms från min lilla mamma imorse där hon berättade att en viss Peter Jöback kommer till Virserums musikdagar. Hon frågade om jag vill gå och lyssna på honom tillsammans med henne och JÖSSES vad jag vill det! Min Peter Jöback som jag i det närmaste avgudat sedan mellanstadiet. Jag har redan nu funderat på vad han kommer att sjunga. Jag hoppas på musikalsånger, jag har varit lite skeptisk till hans popkarriär. Tänk lite från Kristina, Miss Saigon, Cabaret med mera, med mera.

Jag var ute på balkongen och tittade på supermånen tidigare. Vet inte riktigt om...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela