emmaterese

- en dagboksblogg -

... jag fokuserar på det roliga!

Publicerad 2011-03-07 19:44:48 i Allmänt

Hej alla barn! Idag ska vi prata om lycka. En särkild sorts lycka som varken är den största eller den viktigaste lyckan man kan känna, men ändå så härlig!

För att beskriva denna sortens lycka så måste vi börja i olycka. Denna olycka infinner sig när en av dina favoritserier har tagit slut för säsongen. Du har ingen aning om när nästa säsong kommer eller om det ens kommer någon nästa säsong. Det känns tomt inom dig då några av dina bästa vänner försvunnit och en värld som du levt dig in i bara försvinner och kvar är du med disk som ska diskas och golv som ska dammsugas.

Lyckan kommer då givetvis tillbaka när du ser att det har kommit en ny säsong och favoritserien är tillbaka! Jag känner en sådan lycka precis nu, för precis nu såg jag att en ny säsong av Big Love kommit ut och det finns hela åtta avsnitt utlagda på nätet för mitt nöje. Lycka Lycka Lycka!

Imorgon ska maken iväg nästan hela dagen, först ska han till sin syster och sen ska han spela rollspel, och jag - jag ska titta på åtta nya avsnitt av säsong fem av Big Love.

Jag hade förresten kunnat berätta för er om att jag har fått feber och ont i örat igen, men...


PS: Har ni loggat in här idag? Gör det. DS.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela