emmaterese

- en dagboksblogg -

... läsa Hänt Extra.

Publicerad 2011-03-02 18:11:46 i Allmänt

Jag kan berätta att maken tycker att han börjar bli bättre i foten. Den är fortfarande rejält svullen och han tycker att det är obehagligt då det tar emot när han försöker röra den, han säger att det känns som en barriär inne i foten. Dock verkar det som sagt att medicinen han fick hjälper även om han blir lite trött av den. Så nu håller vi tummarna på att det inte blir sämre igen.
Imorgon när jag ska vara informatör på tjockismötet så tänkte jag att jag skulle berätta lite saker som jag önskat att någon berättat för mig. Som att:

Du tappar verkligen en massa hår. Det var givetvis någon som sa detta men jag trodde aldrig att jag skulle må såligt av det. Jag har alltid haft tjockt hår i bra kvalité men helt plötsligt så låg det hår överallt och jag har två närmast kala fläckar kring pannan. Det var inte roligt.

Det kan vara bra att förbereda sig mentalt på att det är en stor operation som ska göras. Jag fokuserade bara på det som skulle komma efter operationen med soppätande och puréande men "glömde bort" själva operationen. Jag vaknade upp efteråt och blev helt chockad av att jag hade ont och att jag skulle ligga på sjukhus i flera dagar.

Du har ingen energi alls den första månaden efter din GBP. Du får knappt i dig någon näring och jag spenderade tre veckor i sängen med att varva att titta på Dr Quinn och att sova. Jag fick jättemycket bra hjälp från min snälla man som värmde soppor och påminde mig om att jag var tvungen att få i mig vätska.

Det är inte alls säkert att du kommer rasa i vikt de första veckorna. Jag gick ner ett hekto på två veckor och var jätteledsen och rädd för att det inte skulle funka alls för mig.

Man ska absolut inte ta sina kalcium- och järntabletter samtidigt som man tar sin levaxin (medicin mot för låg ämnesomsättning, hypothyreos som jag äter) därför att järnet och kalciumet slår ut levaxinet vilket leder till att hela ens ämnesomsättning blir i princip obefintligt.

Nähe, nu ska jag sätta mig i soffan och...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela