emmaterese

- en dagboksblogg -

... man vill ju inte missa Big Brother

Publicerad 2011-03-03 21:54:58 i Allmänt

Idag var ju det där mötet om GBP på sjukhuset. Jag var fenomenal, drog hem skrattsalva efter skrattsalva, fick äcklet att lysa i deltagarnas ögon när jag berättade i detalj om hur det är att kräkas upp hela bitar kyckling eller halvsmälta geléhallon. Jag såg hur de långsamt tog dig för huvudet när jag beskrev de kala fläckar de kommer att få av håravfallet och... Nej, så var det ju inte. Eller, jo, så var det precis men jag kanske överdrev det där med fenomenal ;).

Jag fick ett stort tack av dietist-Eva efteråt just för att jag berättade äckliga detaljer och om hur det verkligen är och har varit. Hon berättade att hon hade haft en kvinna där på ett annat möte som helt hade förnekat alla problem hon haft. Det förstår jag inte direkt poängen med, jag vill ju berätta så mycket man kan för att förbereda folk.

Nu kan vi förresten göra en god gärning, väldigt enkelt, allihop. Ni ska helt enkelt klicka på den här länken. När ni gör det kommer ni till en välgörenhetsblogg där varje unik besökare genererar pengar till ett välgörenhetsprojekt. Den här månaden går pengarna hit.

Så klicka er in där en gång om dagen så får "skitungarna" i Uganda bra med pengar till sin verksamhet! Sprid också ordet vidare och om ni har en egen blogg så länka till Calles blogg så att det blir riktigt många besökare.

Idag är jag så himlans trött och jag ska nog gå och lägga mig snart, men...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela