emmaterese

- en dagboksblogg -

... ni ska se denna också

Publicerad 2011-03-01 20:51:50 i Allmänt

Det blev visst fler filmer idag. Nu har jag sett denna:



Den handlar om Charles Darwins liv och framför allt när han skrev den halsbrytande boken "The origin of species". Extra spännande var hur de skildrade våndan han kände inför att med denna bok helt bryta med Gud. I en scen säger en av hans kollegor till honom:

- You have killed God.

Jag tänker att detta inte kan ha varit en lätt börda att bära. Speciellt inte då. Jag är dock personligen tacksam för att han gjorde det, att han vågade. Jag är också tacksam för att hans teorier idag ligger till grund för väldigt mycket men att inte alla hans teorier tas för helt sanna. Till exempel den om att den starkaste överlever. Med tanke på att jag är fjorton procent ogiltig (se förra inlägget) hade jag nog försvunnit för länge sedan om den teorin helt och hållet stämde.

Nåja, jag tycker att...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela