emmaterese

- en dagboksblogg -

... det blir bra för gott nu.

Publicerad 2011-03-15 14:00:50 i Allmänt

Idag sopade de gatorna inne i Kalmar. I alla fall några av dem jag körde på. Snacka om vårkänslor! Sedan att termometern visade en futtig liten plusgrad försökte jag ignorera - jag la till en nolla i huvudet :). Nu längtar jag bara tills vi kan tvätta bilen också så att den glänser fint i solen.

Jag förstår inte riktigt varför folk klagar så mycket på den här vintern. Jämfört med förra året har väl denna varot väldigt snäll? Halva februari var som vår och visst har det snöat - men långt från så mycket som förra året. Förra året var det dagar då jag knappt tog mig till skolan på grund av alla snövallar som kommit under natten. Jag är nöjd med årets vinter och jag är glad över att våren är på väg. Nu hoppas vi bara på att det inte vänder och blir vinter igen för då kanske jag blir lite ledsen i ögat. Nu vill jag ha sol och vitsippor och krokusar. Och snödroppar.

Jag har fortsatt att titta på Glee och jag tycker fortfarande att det är en helt superb serie. Varför var jag så negativ mot den? Ibland blir det så för mig, jag blir obstinat när något blir upphausat (stavning?) av många andra. Fast - när något blir upphausat finns det oftast en anledning och på grund av min dumma inställning missar jag en del grejer. Men - det roliga med att jag inte har sett på Glee tidigare är att jag nu har en massa avsnitt att titta på.

Annars är örat bättre igen, inte helt bra men jag märker helt klart en förbättring, jag hoppas verkligen att...


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-03-15 14:39:51

Det verkar som om vi är lite lika i det där med att inte titta på, läsa eller annat när något blir för omtalat. Det är nog som du skriver, vi missar nog en del.

Kram

Postat av: lovisa

Publicerad 2011-03-15 15:00:25

allt bra idag?:)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-15 17:54:21

tack desamma:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela