emmaterese

- en dagboksblogg -

... det här hotellet :).

Publicerad 2011-05-24 22:34:00 i Allmänt

Oj oj oj, vilken dag detta har varit! Jag ska försöka återge den för er.

Dagen började tidigt med fix hemma inför resan. När allt var packat i bilen åkte jag mot Malmö när klockan var halv nio, Resan gick bra men med mat- och kisspauser var jag nere i Malmö bara tio minuter innan kursen skulle börja, vid 12.50. Jag hade lite svårt att hitta rätt men med hjälp av gps:en och maken i luren så hittade jag och kom fram precis i tid. Kursen var spännande men fullspäckad och man var rätt mör i huvudet efter några timmar. Sedan var det dags för eget arbete och då spenderades ytterligare några timmar i telefon med nära och kära. TACK till alla som har hjälpt mig denna första dag på mitt nya jobb.

När klockan var 21.30 åkte vi mot vårt Hotell, då ansåg vi att den första dagen fick vara slut. Jag är trött, men väldigt glad. Det känns som ett bra företag att jobba för och jag har känt mig väldigt väl omhändertagen hela dagen.

Hotellet ja. Jag känner att jag måste få berätta lite om hotellet också. Det är verkligen superfint och väldigt modernt och lyxigt. Jag har inte varit bortskämd med att bo på hotell i mitt liv eftersom vi alltid har haft husvagn (vilket har gett oss många fina minnen och många fina utlandsresor så det hade jag inte velat byta mot alla hotell i världen, men - det är roligt att få bo på Hotell ibland). Mitt rum är ganska litet men det har väldigt högt till tak och det första man ser när man kliver in är en stor fototapet över ena väggen. Jag kommer definitivt att trivas här under de två nätter jag ska vara i Malmö.

Jag blev nästan lite tårögd när vi, på väg till hotellet, åkte förbi Malmö Centralstation. Jag fick direkt minnen av när vi från folkhögskolan i Eslöv var där när vi skulle på teater, eller när jag och E satt där utanför och åt falaffel när vi hade varit och piercat oss. Skåne innebär väldigt mycket minnen för mig. När jag åkte förbi en skylt som visade på Eslöv så ville jag så gärna svänga dit istället för att åka till Malmö.

Nu börjar det en film på canal+ som jag tänkte vila ögonen på innan jag somnar. Oavsett hur det blir med detta jobb, så kommer det ha varit roligt att ha fått bo på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela