emmaterese

- en dagboksblogg -

... inte var något för mig.

Publicerad 2011-05-29 21:34:34 i Allmänt

Usch.

Jag slutade på mitt nya jobb idag. Jobbet var verkligen inte för mig, på många sätt. Jag fixar inte ett jobb där jag ska tränga mig in i andra människors sovrum, där jag ska bombardera deras hem med smutsiga dammsugarfilter, tvinga dem lämna ut sina vänner och bekanta med namn och nummer för att jag ska kunna göra ännu fler besök eller tvinga mig kvar i deras hem i flera timmar allt i ett försök att sälja en svindyr städmaskin. Nej.

Jag gick på besök under en dag tillsammans med en mentor och hade fyra nya besök inbokade idag. Men - natten till idag kunde jag inte sova och vid halv två bröt jag ihop fullständigt. Jag grät, hyperventilerade och snorade och maken och jag pratade och pratade i många timmar. Vi kom fram till att det är bättre att jag slutar på jobbet så fort som möjligt så att jag kan söka mig ett nytt, än att jag ska gå runt och må dåligt och sedan störta ner i en ny depression eller ett kraftigt ångestsyndrom. Det har nämligen hänt förut när jag kämpat och kämpat på jobb som jag vantrivts på.

Man måste nog vara av en viss sort, och jag menar inte att det är bättre eller sämre att vara av denna sort, för att kunna bli en bra säljare. Du måste kunna bortse från hur människor reagerar på det du gör och kunna fokusera på det potentiella säljet. Jag är inte sådan. Jag kan inte bortse från människan. Jag kan inte se människor som bara en plånbok som jag kan sälja något till. Jag kan inte se hur någon mår dåligt av min närvaro och med gott samvete ändå stanna kvar.

Det var ett tungt beslut att ta - jag behöver verkligen ett jobb. Jag är rädd för att människor ska bli besvikna på mig och anse att jag inte försökte tillräckligt. Jag hoppas dock att alla förstår att det inte var ett enkelt beslut.

Till de familjer jag var hemma hos under lördagen vill jag säga tusen tusen tack, och förlåt. Jag vet att ni gjorde det för min skull och jag förstod att det inte var den mest trevliga upplevelsen. Jag är väldigt tacksam för det ni gjorde och för att ni hjälpte mig att förstå att detta...




Kommentarer

Postat av: Marcus

Publicerad 2011-05-29 22:38:26

High five till dig! Det är otroligt svårt att ta ett sånt beslut som

Du precis gjort! All heder till dig! Varför göra något man vantrivs med? Kramar i massor!

Postat av: vlora

Publicerad 2011-05-29 23:51:00

Bra gjort Emma,man ska inte må dåligt på jobbet..vad jag förstår så säljer du dammsugare? Jag "köpte" eller rättare sagt blev hjärntvättad att köpa en rainbow dammsugare för 25lax... trodde Aldrig i hela mitt liv att jag skulle göra det,men när han började dammsuga en av barnens sov madrasser så var rätt så nya och så sa han: se så mycket kvallster jag fick upp,och du låter dina barn sova i det :/ , fick även en bild på hur dessa äckliga kvallster ser ut,och där blev jag svag... och maken han sa typ ,gör som du vill,och jag valde köpa den... jag mår dåligt ofta när jag tänker på den skiten som jag köpt,faaaan så jävla lurad jag känner mig.....



så var det..

:(



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela