emmaterese

- en dagboksblogg -

... ger jag det gärna.

Publicerad 2011-05-10 15:13:04 i Allmänt

Igår var maken ute i solen i några timmar. Han satt still och hade hela tiden solens strålar på ena sidan av ansiktet. Igårkväll hade hans ena ansiktshalva en rödlila ton. Ett tag tyckte jag att huden också såg bubblig ut och började härja om andra gradens brännskador, men så illa var det inte. Idag har makens ena ansiktshalva en mer rödbrun ton och det hela börjar läka rätt snart. Han är dock väldigt trött och hängig idag och säger att det beror på dödsbrännan, men jag tror snarare att det beror på den spelhelg han var på för några dagar sen.

Idag har vi fixat med en massa papper och pratat med en massa viktiga personer. Vi har faktiskt fått en massa gjort idag och det känns väldigt skönt. Imorgon ska vi få ännu mer gjort och det känns ännu mera skönt. Bland annat ska vi fixa lite saker på Ö'n och ska då passa på att hälsa på familjen där.

Jag har en del åsikter om Kalla Faktas "avslöjande" att Frälsningsarmen inte gillar homosexualitet. Men - jag orkar faktiskt inte skriva speciellt mycket om det just nu. Det enda jag kan säga är att jag inte tycker att det är något speciellt kvalitativt avslöjande att visa att ett kristet samfund inte gillar homosexualitet. Var det någon som blev förvånad?

Givetvis så tycker jag att det är en frånstötande människosyn och jag delar inte FA:s, och många andra samfunds, bild av homosexualitet. Egentligen är det mest på det här området som jag har åsikter, området om en sorglig människosyn. Jag tycker dock inte att Kalla Fakta la fram så många bärande argument. Det enda som egentligen var av vikt var frågan om huruvida staten bör ge bidrag åt ett samfund som har så ickedemokratiska åsikter, och det kan man ju absolut diskutera.

Ja, det är väl det jag tycker även om jag här uttrycker det i rätt korta drag. Jag skulle kunna skriva betydligt mer men känner att jag inte ids. Anledningen till att jag ens nämner det är att det har varit en ganska hetsig debatt på facebook bland mina vänner där. Jag har valt att inte lägga mig i där, men om någon som läser detta vill kommentera och ha mer utförliga förklaringar till min åsikter, så...




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela