emmaterese

- en dagboksblogg -

... ynka tre timmar.

Publicerad 2011-05-07 00:02:53 i Allmänt

Jag införskaffade mig en ny bok idag. Jag brukar inte köpa böcker längre men min mamma föreslog att jag skulle köpa mig en ny film att ha ikväll när jag är ensam och då valde jag att köpa mig en bok istället. Boken jag valde är denna:



Det är en hemsk, sann, historia om en flicka som tillsammans med sin syster utsättes för sexuella övergrepp av en av de största pedofilringar som Storbritannien skådats. Deras mamma var en del av denna ring och var i allra högsta grad inblandad i övergreppen.

Jag började läsa boken klockan åtta nu ikväll, och nu är det slut. Tre timmar tog det. Lite tråkigt att det går så fort. Oftast är det positivt att kunna läsa fort. Det är bra när man läser studenlitteratur eller annat som är tråkigt, eller kanske något som är superspännande och man vill veta vad som kommer att hända. Men - ibland är det jädrans surt också. Nu har jag köpt mig en bok och skulle vilja kunna njuta av den i längre tid än...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela