emmaterese

- en dagboksblogg -

... 150 kilo nu.

Publicerad 2011-10-09 15:28:59 i Allmänt

Nu har jag sålt två av alla böcker jag la ut på annons igår. Skoj. Pengarna är insatta på mitt konto och böckerna är postade

Idag har vi fortsatt på vår rens- och slängrunda. Idag har vi gått igenom en massa olika slags skåp och lådor, varit en vända (med ytterligare en helt full bil) på återvinningen och skapat en liten hög med sådant som ska slängas men som vi måste åka till sopstationen för att kunna bli av med, som en gammal micro, en gammal grill (som någon rent hypoteteiskt kanske lät stå ute hela vintern), en gammal golvfläkt, gamla sladdar och annat sådant där.

När vi rensade i garderoberna i hallen hittade vi ännu mer kurslitteratur. Suck. Jag har lagt ut 22 annonser till på kurslitteratur.se och hoppas att de blir sålda. Annars tänker jag skänka bort dem. Ställa dem på universitetet med en stor lapp :KURSLITTERATUR  .PSYKOLOGI - PEDAGOGIK - LÄRARPROGRAMMET. VARSÅGODA. Vill givetvis hellre ha betalt för dem, men det är bättre att de kommer till användning än inget alls. Men, nu finns annonserna där och jag låter dem vara där ett bra tag. Böckerna ligger i lådor och får hamna på något lättillgängligt ställe i nya lägenheten.

Jag har också slängt, ja faktiskt, några av mina örhängen idag. Jag har haft en sådaär 150 par och många av dem var så slitan och trasiga så att jag inte har använt dem på flera år. De fick åka i sopan idag. Kändes rätt skönt faktiskt.

Nu ska jag gå på byrån som står i vardagsrummet. Det är väldigt lite grejer i den, men jag är säker på att jag kan slänga lite av dem. Om man hade kunnat väga en lägenhet hade vår bantat ner sig en sådär...

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-10-09 16:01:45

Vilken energi ni har:) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela