emmaterese

- en dagboksblogg -

Kvinna kollar om datorn fortfarande fungerar

Publicerad 2011-10-18 19:34:58 i Allmänt

Nu var det några dagar sedan jag skrev ett blogginlägg på datorn. Sedan jag fick min iPhone i fredags har jag knappt använt datorn alls. Tänk vad man kan göra med en telefon nuförtiden ;).

Nu har jag sålt 22 böcker. Och - det är ytterligare tre sälj på gång. Jag la ut de här annonserna mest för att stilla mitt eget samvete. Som att få ett godkännande för att skänka bort dem/slänga dem. Nu har jag tjänat lite på dem istället. Eller, nej, jag har absolut inte tjänat om man tittar på vad jag betalat för dem från början men jag har tjänat mer än vad jag hade gjort om jag låtit dem ligga kvar i lådorna i garderoben.

Jag önskar dock att jag kunde få timpenning för den tid jag lägger ner på det. Jösses vilket pass det är på mailen och det är många adresser och insättningar på kontot att hålla reda på. Idag postade jag sju stycken böcker och jag hoppas verkligen att rätt bok kom till rätt person. Jag har också köpt alla postpåsar som fanns på ICA Rockneby. Nu får jag passa på att posta resterande böcker när jag är någon annanstans. Maken tror att polisen snart kommer dyka upp och fråga varför min frekvens av att posta vadderade kuvert ökat med sådär 3000%. Jag tror mer att brevbäraren svär lite tyst för sig själv när alla tunga bokpaket trillar ut.

Jag håller också på att sälja min massagedyna på Blocket. Är någon intresserad så hojta till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela