emmaterese

- en dagboksblogg -

Nytt vardagsrum

Publicerad 2012-06-08 22:30:09 i Allmänt

Vet ni? Vi köpte en ny soffa idag. Den är egentligen riktigt gammal, men helt ny för oss :). Vi handlar ju nästan bara möbler på second hand och nu kände jag starkt att det var dags för nya vardagsrumsmöbler. Så en ny soffa med matchande fåtölj köptes för 225 kr på human bridge second hand idag. Imorgon ska vi ta med oss svärföräldrarna och hämta dem :).

De måste var från 70-talet. De är bruna och orangea och så murriga och fula att de ändå blir charmiga och lite kitchiga. Jag älskar fulsnygga möbler och efter fiaskot med Eketorp-möblerna från Ikea för några år sedan så vägrar jag handla nya möbler på det sättet. Ska vi någon gång handla splitter ny soffa så blir det en riktig dyr sådan som håller i många många år. Ingen halvdyr som blir nedsutten efter ett år. Så det så.

Jag tar bild imorgon och lägger ut när de nya är på plats :).

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela