emmaterese

- en dagboksblogg -

Bättring, för tusan!

Publicerad 2012-03-13 16:05:09 i Allmänt

En kvinna var glad över att Loreen vann melodifestivalen. Hon satt i publiken och höjde sin arm för att visa sin glädje. Där var en filmkamera och fångade hennes underbara leende och - hennes orakade armhåla.

Detta har skapat en hetsig debatt i Sverige där folk är fly förbannade över att en kvinna har mage att visa sin hårig armhåla bland folk. "Ha den orakad om du vill men våga då inte visa den bland folk" verkar vara en vanlig åsikt bland de som är inblandade i debatten.

Jag blir så förvånad. Hur denna lilla kroppsdel med så lite hår kan väcka så mycket ilska och avsky. Jag förstår inte. Efter att ha legat på sjukhus så känns mina överskottskilon, pormaskar och hängbröst väldigt triviala. Allt jag vill är att må bra. Skärp er, Sverige! Det är BARA lite hår. Kom igen, vi är bättre än såhär.

Hejsålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela