emmaterese

- en dagboksblogg -

Överraskning!

Publicerad 2012-05-25 20:01:10 i Allmänt

När jag gick in på min bank igår fick jag beskedet att jag kunde vänta mig en insättning från Kalmar kommun. Jag blev glad men väldigt misstänksam då jag visste att jag inte hade någon mer lön att få därifrån. Jag jagade ifatt min löneassistent som berättade att det var min innestående semesterersättning :). Tack för den, Kalmar kommun! Nu, tillsammans med det som jag hunnit jobba ihop på nya jobbet i april så blev det faktiskt en genomsnittlig lön. Hade så länge fasat inför den här månaden när det skulle bli en månads fördröjning på lönen. Men det fixade Kalmar åt mig.

Imorgon ska vi till vänner och grilla. Det ska bli supertrevligt.

Jag tvingar med min man till dressman en gång om året. Vartannat år på hösten för att han ska handla sig nya jeans och vartannat år på våren så att han ska handla sig nya shorts. Idag var det dags för vårbesöket och trots att han tjurade en del innan fick han tag på två par shorts som han var nöjd med. Förstår bara inte varför det ska tjuras så innerligt först. När han sen fick veta att han var tvungen att prova kläderna i affären blev han ännu mer tjurig. Som ett litet barn.. Men söt är han i alla fall :).

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2012-05-25 21:15:22

P r e c i s som min man med.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela