emmaterese

- en dagboksblogg -

På mors dag

Publicerad 2012-05-27 20:01:27 i Allmänt

Mamma.

Jag har suttit här en stund och försökt att med ord beskriva hur viktig du är för mig och hur mycket jag älskar dig. Det går inte. Varenda ord är för futtigt. Varje formulering för banal och varje liknelse jag kan komma på är redan sagd av någon annan.

Därför passar jag helt enkelt på att säga att du är min stora förebild. Du är en fantastisk människa, komedien, kvinna och mormor. Kan jag bli hälften av den mamma som du är så är mina framtida barn i oerhört trygga händer.

Det är också väldigt skönt och tryggt att veta att den där lilla som jag har där i magen. Den där som på ultraljudet låg och sprattlade med benen och lyfte på rumpan. Den där som jag tänker på hela tiden och som beräknas titta ut i slutet av november. Att den kommer att få världens bästa mormor. Världens bästa mamma och mormor.

Vi är så lyckligt lottade som har dig. Jag och pyret där inne.

All kärlek i hela världen!

//Din lilla Emma

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2012-05-27 20:15:22

Lilla Emma! Du kommer nog alltid vara "lilla Emma" för mig, Jag är så glad och stolt över dig och väntar med spänning på att få träffa det lilla pyret i slutet på november, du kommer bli en fantastiks mamma och Micke en fantastiks pappa!

Kramar i massor

Postat av: cynthia

Publicerad 2012-05-27 22:55:08

Roligt att höra om ett pyre på väg :) och vilket fint blogginlägg på mors dag. Det trillade nog en tår på mammas kind för det gjorde det nästan på min. Kram och sköt om dig!

Postat av: Eva

Publicerad 2012-05-28 19:59:54

Emma! Stort grattis!!

Postat av: Marie

Publicerad 2012-05-29 09:33:22

Grattis till er båda älskade du!

Postat av: Johanna Roos

Publicerad 2012-05-29 09:46:39

Otroligt fint skrivet Emma... O stort grattis till det stora som väntar! Kram kusin Johanna

Postat av: Anna i från Eslöv

Publicerad 2012-05-29 09:51:59

Ville bara säga GRATTIS!!

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-05-29 14:40:13

Grattis!

Postat av: Fam sinnerström

Publicerad 2012-05-29 18:27:26

Jättegrattis!!!!

Postat av: Fam sinnerström

Publicerad 2012-05-29 18:28:18

Jättegrattis!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela