emmaterese

- en dagboksblogg -

Försöker igen

Publicerad 2012-10-03 19:36:26 i

Igår skrev jag ett långt inlägg som bara försvann när jag skulle publicera det. Då blir man skitsur och har inte direkt lust att direkt skriva ett nytt lika långt.

Hur som helst så började jag med att hälsa Nina välkommen tillbaka :). Roligt med en gammal läsare som hittar sin väg tillbaka. Du undrade varför vi flyttat från Kalmar och det gjorde vi på grund av att vi vantrivdes med vår hyresvärd. Vi bor nu på Öland och gjorde ett stopp i Rockneby på drygt ett år emellan. Här på Ö'n trivs vi bättre än någonsin även om vår lilla tvåa kommer att bli ganska så trång när det kommer en liten bebis också.

Jag har gått ner 57 kilo sedan april 2010. Då gjorde jag en gastric bypass-operation vilket gav mig en välbehövlig hjälp på vägen. Dock har det mest handlat om en ändrad syn på mat och ett annorlunda sätt att äta och vad jag äter. Nu skulle jag vilja påstå att jag är botad från mitt matmissbruk och kan äta precis vad jag vill utan att det går till överdrift :). Skönt.

Sen, måste jag få fråga dig. Känner vi varandra? Eller har du klickat dig in här på något annat sätt? Hoppas att du ska stanna oavsett :).

Annars har jag haft en riktig skitdag idag. Mår illa och kräks så fort jag lyfter huvudet från kudden. Så därför har jag allra mest legat i sängen idag. Så får det vara idag..

Nu är det snart Bonde söker fru.

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-10-10 12:57:40

Hej där, tack för att du var så otroligt gullig och nästan gav mig ett helt egent inlägg :)

Okej då förstår jag, hur äter man efter en sån operation, är det då man får äta miniportioner?

Kul med flytten, Öland verkar jättemysigt!

Nope, vi känner inte varandra :)
Jag har trillat in här via din systers blogg, jag känner inte din syster heller, bara ramlade in :)

Svar: Hej igen! Vad roligt att du bara trillat in. Hoppas att du fortsätter att läsa!
Efter en magsäcksförminskande operation så äter du väldigt små portioner, väldigt ofta. Det kan också bli så att du blir sjuk (kortvarigt) om du äter onyttigt, för fort eller tuggar för dåligt. Då får man något som kallas för en "dumping" och det känns ungefär som ett blodtrycksfall (yrsel, illamående, kallsvett etc) och ofta så kräks man samtidigt. Man ska inte dricka och äta samtidigt utan man ska helst vänta minst 20 minuter mellan matintag och vätskeintag. Det är mycket att tänka på i början och man måste lära sig att äta helt på nytt. Jag är jätteglad över att jag gjorde operationen så tidigt i livet. Det är lättare nu, både bokstavligt och bildligt :).
EmmaTerese

Postat av: Louise

Publicerad 2012-10-16 15:34:40

Vi kommer från samma ort. Jag läste din blogg för flera år sedan men ramlade in nu via suziettan. Kände knappt igen dig, du var så smal och så lik din syster. Grattis till bebisen i magen. En härlig tid framöver väntar, helt underbart med barn.

Svar: Välkommen tillbaka! Jag hoppas att du stannar kvar och fortsätter att följa mitt bebisäventyr :). Tack för gratulationen! :)
EmmaTerese

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela