emmaterese

- en dagboksblogg -

Drömma sött i drömsäng

Publicerad 2012-09-05 22:24:19 i

Jag fyller år nästnästa helg och har önskat mig en stor ny bäddmadrass till vår säng av mamma och pappa. Tycker det blir för obekvämt för ufot att ligga i skarven om han ska sova hos oss någon gång. Idag var vi på Ikea och provade olika varianter och valde den som jag ska önska mig. På väg till madrasserna gick vi förbi sängstommarna och såg en säng som var rena rama drömmen!

Den är hög med fyra stora lådor under. Hyllor på sidorna och en bred gavel där man kan ställa böcker och lampor. Inga sängbord behövs och det sparar bra med plats.

Nu blir det att spara till den så gott det går och vi ska önska oss bidrag till den i julklapp både maken och jag. Roligt att ha den att längta efter. Det var så länge sedan vi köpte något nytt till vårt hem. Allt vi har köpt de senaste åren är köpt på second hand. Givetvis hade vi hellre kunnat köpa den med en gång men det finns en tjusning med väntan också. Förhoppningsvis hamnar den på mellandagsrea också :).

Här är en bild som maken tog:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela