emmaterese

- en dagboksblogg -

Hurra för mig! :)

Publicerad 2012-09-16 17:43:56 i

Idag är det min födelsedag! Hurra hurra hurra :). 28 år fyller jag och det känns helt okej. Det har varit en, för mig, dag fylld med aktiviteter och nu ligger jag här i min säng och vilar.

Jag fick födelsedagsfrukost av maken i morse och två böcker som jag önskat mig. Den ena heter Monster och handlar om mördare och den andra är Jonas Gardells nya Torka aldrig tårar utan handskar. Sen åkte vi in mot stan.

Mamma och pappa kom till Kalmar vid tio och vi möttes upp utanför Maxi. Där hämtade vi en smaskig smörgåstårta som jag beställt och åkte sedan vidare till Ikea. Där köpte mamma och pappa min födelsedagspresent, en stor bäddmadrass som täcker hela sängen. Sen valde jag ett nytt överkast och några nya prydnadskuddar för att ge sängen ett ansiktslyft också. Nu är vår säng fin(are) och skön(are). Nu när jag ligger här med en snarkande make bredvid mig (som bara skulle vila ryggen lite) känner jag att det verkligen var på tiden med en ny madrass. De andra har vi haft rätt länge.

Sen åkte vi hem och åt smörgåstårtelunch och förberedde för kalasfikan jag bjudit in svärfamiljen på. Det var supertrevligt att ha dem alla här samtidigt även om jag blir trött fort. Jag har dock sluppit kräk hela dagen och det är väldigt skönt :).

Jag fick så ont i benen tidigare men jag tror att det berodde på att jag blev kall om dem. Nu när jag bäddat ner mig med byxor och raggsockor så har det gått över.

Jag är så glad över min familj. Tänk att jag gifte in mig i en sådan härlig och kärleksfull familj och att jag föddes in i världens bästa :).

Inga bilder alls har jag tagit idag. Tråkigt men sant.

Hejhej

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2012-09-16 17:56:18

Kram mitt hjärta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela