emmaterese

- en dagboksblogg -

Skohandling och flås i grupp

Publicerad 2012-09-25 15:14:38 i

Fick en fråga om jag kommer att vara hemma nu tills Ufot kommer och - japp, det är planen. Är sjukskriven till dagen för beräknad födsel och det är skönt att kunna släppa den stressen. Både jag, läkare, barnmorska och försäkringskassa är överens om att det inte går att jobba för mig nu. Så nu blir det att vara hemma, vila och försöka få i mig så mycket näring som jag bara kan.

Idag tog jag med mig maken på jakt efter höst- och vinterskor. Som många av er vet så har jag alltid svårt att hitta skor som passar både min stil och mina sneda stela fötter. På skor som täcker hela foten är jag stenhård med att mina inlägg ska passa i också. Jag går allra bäst och mest smärtfritt då. Jag har egentligen storlek 36 i skor men om inläggen ska få plats måste jag gå på storlek 38 vilket får mina fötter att se enorma ut, men enligt maken är det visst bara i mina ögon. I andras ögon ser de bara "normala" ut, hehe. Hur som helst så hittade vi ett par fina kängor som stämde in på alla kriterier och de var helt okej i pris också. Nu har maken precis impregnerat dem med fuktspärr och jag ser fram emot att få använda dem för första gången :). Bild ser ni nedan.

Imorgon är det föräldragrupp igen och det ska bli trevligt. Jag gillar de andra paren och att vi har högt till tak och nära till skratt :). Vi ska visst prata om förlossning och avslappning imorgon. Hoppas att vi inte ska sitta och flåsa i grupp bara, det är inte min favorit.

Kolla in skorna och så hörs vi. Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela