emmaterese

- en dagboksblogg -

Söndag 20.23

Publicerad 2008-06-01 20:31:32 i Allmänt

Vi var på bio igår. Vi såg den nya Indiana Jones-filmen som fyllde sin funktion som underhållning. Det strular dock massor med bokningar och biljetter på biostaden i Kalmar sedan SF tog över så vi har bestämt att inte gå på bio igen förrän de har fått ordning på saker och ting. Jag längtar tills "The happening" har premiär. Regissören är M Night Shyamalan, han som gjort Sjätte Sinnet och The Village för att nämna några. Han är min favorit-regissör och har varit det i några år och jag har höga förväntningar på hans nästa alster.

Imorgon är det jobb igen och jag hoppas att det underbara sommarvädret håller i sig. Tyvärr är det mycket skugga på den delen av förskolegården som vi är på så jag kan tyvärr inte bättre på brännan och jobba samtidigt.

Min förkylning blev bättre med en gång. Den hann knappt blomma ut innan den nästan försvann. Jag tror att det var det där doppet i iskalla havet som gjorde susen. Bakterierna överlevde inte den sortens kyla och dog på direkten. Hehe. Oavsett hur det kommer sig att jag blev frisk så fort så är jag väldigt tacksam över det - jag hatar att vara förkyld!

Hörs

Kommentarer

Postat av: MammaPia

Publicerad 2008-06-03 06:41:28

klart att bakterierna inte överlevde ett bad i ett nästan isigt hav. Lycka till med arbetet i dag.

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela