emmaterese

- en dagboksblogg -

fredag 25 dec. 14.08

Publicerad 2009-12-25 14:20:48 i Allmänt

Igår var det julafton och vi hade en mycket trevlig dag som givetvis gick i matens tecken. Först när vi kom fick vi väldigt god gröt och skinkmacka, sen godis godis godis och sen ett underbart gott julbord. Svärmor gör honungsgrillade revbensspjäll som var helt ljuvliga, de riktigt smälte i munnen (säger hon som inte gillar kött annars). Vi spelade spel och öppnade julklappar. Jag fick bland annat väldigt många nya örhängen i alla möjliga färger och former - underbart! Maken fick bland annat en massa dvd:er med Galenskaparna och After Shave som han hade önskat sig.

Strax efter nio åkte vi hem till Kalmar igen där vi delade ut våra egna julklappar. Jag fick så fina saker av min Skrutt: en äggdelare (litet internskämt) ett nytt spel till mitt Buzz och fyra jättefina vinglas från Indiska med guldkant i orientaliska mönster. Av mig fick maken en enorm mugg (35 cm i omkrets) som han kan dricka sitt morgonkaffe i, en bok som ska vara skriven i samma andra som Liftarens guide till galaxen och första säsongen av Prison Break (en klapp som också jag kommer att ha glädje av).

När vi hade öppnat våra paket igår så såg vi på galenskaparnas "Leif" och sen första avsnittet av PB. Sen somnade vi båda gott :). Idag har vi en riktig slappdag och vi spelade en bäst-av-tre-match på mitt nya Buzz där jag vann och nu kollar vi på galenskaparnas "Monopol". Tror att det kommer att hinna bli en hel del PB innan det är dags för sängen. Vi bojkottar också julmaten idag och ska köpa pizza ikväll.

Imorgon blir det Hultsfred.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela