emmaterese

- en dagboksblogg -

fredag 22.14

Publicerad 2009-06-26 22:15:22 i Allmänt

"Men den här då? Den är väl fin?!" Sambon står och håller i en tröja inne på Kappahl. Jag ser troligen mycket tveksam ut, för han fortsätter med "Den är ju jättesöt, kommer att vara fin på min söta Plutt". Jag ler och tar tröjan med mig in i ett provrum. Jag drar på mig den och gläntar sedan lite på dörren för att signalera till sambon att han kan kika in nu. "Men åh vad fin den är!!" "Du är så himla söt!". Problemet är att han säger så om nästan allt jag provar, det härliga är att jag vet att han menar det precis varenda gång.
   Vi ska på fest nästa helg och igår så rev jag igenom hela min garderob för att hitta något fint att ha på mig. Jag satt sedan med gråten i halsen och kände mig som världens fulaste och tjockaste. Då kom han in, satte sig bredvid mig på sängkanten och sa att "imorgon, då ska vi åka in till stan och se om vi hittar något du kan ha på dig på festen, och jag ska hjälpa dig så gott jag kan."  Vi hittade en klänning också, så nu känner jag mig lugnare inför nästa helgs festligheter. Jag har verkligen världens underbaraste sambo, och jag är så lycklig över att jag snart ska få bli hans fru, och han min man.

Jag har förresten ett tips att dela med mig av också. Jag har alltid haft lite problem med acne. Inte i stora mått, men jag har alltid haft en finne där, en där och en ytterligare i pannan. Jag har mått lite dåligt över det och har provat en massa olika krämer, utan att nå ett bra resultat. Nu har jag dock använt en kräm som jag köpte på apoteket och som klassas som ett läkemedel, Basiron, heter krämen och den verkar funka riktigt bra. Jag har inte haft en finne på länge och min hud är mjuk och len. Lite torr är jag runt munnen, eftersom Basiron verkar uttorkande, men med lite fet kräm just på de torra områdena så är det fixat. Så, vill du bli av med lite finnar så prova gärna den. En tub kostar 99 kronor, men det är den helt klart värd.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2009-06-26 23:04:23

Jag tycker också att du har en fin sambo.. det är inte dåligt att få sällskap nästan hela vägen in i provhytten..

Kram till dig och till Micke!

Postat av: Marie

Publicerad 2009-06-27 05:42:19

Du har en bra sambo! Han visar att han älskar dig på många bra sätt.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela