emmaterese

- en dagboksblogg -

måndag 21.11

Publicerad 2009-06-01 21:17:36 i Allmänt

Jag läste på en annan av cybervärldens bloggar och fick veta hur vi tjejer ska göra när vi ska bajsa och det är någon annan utanför. Detta stod i en tjejtidning, enligt den andra bloggaren så var det i "Frida". Ni vet, när vi tjejer ska bajsa så är det ju väldigt fult och framför allt pinsamt. Helst ska vi inte bajsa alls, men om vi måste så ska man, enligt "Frida":

- Lägga en massa papper i toaletten så att det inte hörs något plums.
- Sätta på vattenkranen för att ytterligare dölja bajsljuden.
- Så fort man har producerat ska man spola snabbt som attan så att det inte ska lukta för mycket.
- Tvätta händer länge, med mycket tvål
- Spruta gärna lite hårspray innan du går ut, så att all eventuell bajslukt försvinner.

FÖR HELVETE! Ni får ursäkta mitt språk, men sådant här kan jag bara inte acceptera.

Borde inte de tidning som riktar sig till unga tjejer tala om för dem att det är helt naturligt att bajsa, och att den kille, eller kompis, som tycker att man är äcklig eller fel för att man bajsar borde dra åt skogen. ALLA BAJSAR! Flickor också!

Ytterligare har jag läst att det är en viss procentandel killar som faktiskt tror att kvinnor inte har hår mellan benen och att det är ganska ovanligt att en tjej har det. Det tycker jag är sorgligt.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela