emmaterese

- en dagboksblogg -

Onsdag 22.30

Publicerad 2009-06-24 22:32:02 i Allmänt

"Palmolive" har en reklam som rullar på tv just nu, där den kvinnliga rösten pratar om hur olika känsliga varelser i naturen har inbyggda sätt att skydda sig på. Den kvinnliga rösten frågar sedan dig som tittare? "Vad gör du för att skydda din känsliga hud under armarna?". I bild ser vi en kvinna med långt blont hår som visar upp en perfekt slät armhåla och syftar till att Palmolives deodorant skulle skydda dig där.

Jag blir irriterad.

Först hänvisar de till naturen, som så fiffigt har inbyggt skydd på dess mest känsliga delar men påstår sedan att vi människor behöver en tillverkad tillsats för att skydda våra ömtåliga delar? Vi människor har också ett inbyggt skydd, kära folket på Palmolive.         Det kallas kroppsbehåring - God damnit!        Vi människor är utrustade med extra mycket kroppshår på de ställen där vi behöver det mest, huvudet, könet och under armarna. Jag säger inget om att vissa kvinnor, och män, väljer att raka bort sitt hår på valda ställen, utan jag blir irriterad på Palmolive som verkar mena att deras produkt är ett mer naturligt skydd är kroppens egna - helt naturliga!

Imorgon ska jag till Valnöten i två timmar. Första gruppterapin.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela