emmaterese

- en dagboksblogg -

torsdag 11.12

Publicerad 2009-05-14 11:20:18 i Allmänt

Jag hade helt sjukt ont i min rygg igår. Jag var tvungen att ligga på golvet hela eftermiddagen för att smärtan skulle släppa hyfsat mycket. Sambon bäddade med en tunn bäddmadrass påp golvet och där låg respektive satt jag och jämrade mig. Jag känner mig dock mycket bättre idag och det är väldigt skönt. Vi var på vårdcentralen i måndags och träffade vår underbara husläkare Maria. Hon undersökte min rygg och kom fram till att det handlar om att musklerna är irriterade. Jag fick ett gäng övningar att göra och jag har hittills gjort dem flera gånger varje dag - förutom igår då. Midjan har minskat med tre cm sen i måndags.

På fredag nästa vecka är det bara ett år kvar till bröllopet. Tiden går verkligen fort och det känns som om det var igår vi konstaterade att det var 18 månader kvar.

Idag ska jag till Valnöten. Hitills har jag inte känt någon direkt förändring tack vare mina samtal där, men jag vet ju också att det kommer ta lång tid innan jag kan märka en förbättring. Har dock inte haft så många panikattacker sedan jag bestämde mig för att vara sjukskriven. Samma dag som jag bestämde mig för det så var det som att jag kunde andas lättare och en stor tyngd lättade från mina axlar. Jag är helt säker på att det var rätt beslut.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela