emmaterese

- en dagboksblogg -

15 juli. 19.12

Publicerad 2010-07-15 19:29:05 i Allmänt

För några veckor sedan när vi fick hem vårt efterlängtade modem (som inte fungerade förrän för några dagar sen) så blev vi tvungna att ställa ut vår sovrumsbyrå i hallen för att ha ett ställe att ha modemet på där sladdarna räckte åt alla håll. Lösningen gjorde att vi inte hade någonstans att ha vår lilla tv på i sovrummet och de senaste veckorna har den stått på golvet. Inte så praktiskt. Vi pratade om att försöka hitta något billigt bord eller dylikt på IKEA och ställa dit, men vi ville egentligen inte ha fler IKEA-möbler. Jag bestämde mig för att kolla lite på second hand och se om jag kunde hitta något där istället och efter jobbet idag så gick jag in till Röda Korset i Kalmar. De hade en massa fina saker och jag inhandlade en charmig 60-talsbyrå (jag tror i alla fall att det är sextiotal) för det ringa priset av 35 kronor. Det är lagom det! Så nu har vi någonstans att ha tv:n på samt fler förvaringsutrymmen :).

Jag älskar att handla på second hand. Jag förstår inte varför jag inte gör det oftare. Det är nog av bekvämlighetsskäl som jag oftast åker till IKEA och handlar det vi behöver. Det krävs ju lite mer arbete att hitta saker på second hand. Men - idag hade jag verkligen tur! Jag hittade också en helt gudomligt fin soffa. Den såg precis ut som vår gamla gula soffa, ni som såg den kan ju bara tänka er, fast i rött - väldigt mycket Emma-stil! Hade jag haft en släpkärra med mig så hade jag lätt köpt den och sålt vår relativt nya IKEA-soffa. Vet inte om maken hade blivit så glad dock. Men den kostade bara 100 kronor så vi hade troligen fått lite pengar emellan. Pengar att köpa en espressomaskin för kanske... Nåja, dream on.

Nu håller vi på och lagar middag. Vi äter inte så ofta tillsammans längre eftersom jag äter så ofta efter min operation. Vi äter i omgångar och vi äter väldigt sällan samma mat. Men idag så blir det grillat kött med potatisgratäng och aioli. Det kommer att bli supergott!

Imorgon kommer min mamma och pappa hit! Det ska bli skoj skoj skoj att träffa dem igen. Jag tror inte att vi har setts sen vi flyttade.

Hörs



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela