emmaterese

- en dagboksblogg -

1 juni. 16.34

Publicerad 2010-06-01 16:44:43 i Allmänt

Vaknade vid 07.52 av att telefonen ringde. Det var ett styck rektor som undrade om jag kunde komma och jobba omgående på en förskola här i Rocken. Javisst!, svarade jag och studsade upp, i kläderna och var på plats femton minuter senare med tandkräm i mungipan :). Väl där jobbade jag på till för bara några minuter sedan och fick frågan om jag också kunde komma tillbaka och jobba imorgon mellan halv nio och halv fem. Jag konsulterade min kalender och sa att japp, det kunde jag. Min morgondag kommer alltså bli att först ska jag jobba på försökolan till halv fem, sen hem och käka lite och sen åka in till Kalmar för att jobba natt på det andra jobbet (är sovande jour så det är inte så jobbigt som det låter). Det blir skoj, framför allt när lönen kommer sen! :).

Annars så har vi fortsatt att fixa lite här hemma. Maken var supersnabb och bara fixade allt i köket igår undet tiden jag satt vid datorn. Det var inte illa. Igår pratade jag också med bostadsbolaget och fick veta att vi helt enkelt kan gå ner och ta oss ett källarförråd. Så det gjorde vi igår. Vi ska bara fixa ett hänglås så att vi kan börja ha saker i det också. Så, nu jädrar ska det bäras ner tomma kartonger! Ska bara få med maken på den planen också.. :)

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-06-01 19:07:22

Vilket flyt med jobb! Grattis till er båda!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela