emmaterese

- en dagboksblogg -

22 mars. 18.12

Publicerad 2010-03-22 18:20:13 i Allmänt

Idag har A varit här och vi har analyserat film, pratat och skrivit. Vi fick en hel del gjort och jag tycker att vi har gjort ett bra förberedande jobb när vi läste in oss på respektive kapitel och teorier. Sedan hon gick hem så har jag gjort lite småplock med fördjupningsarbetet och skrivit svar på en tentafråga till :).

Nu har jag bara en fråga kvar på tentan och den kan jag inte göra innan onsdag då jag ska använda mig av någon annans fördjupningsarbete till den. Och tillgång till dessa arbeten får jag alltså först på onsdag. Så imorgon ska jag nog bara ta det lugnt.

Vår nya hyresvärd var här idag och vi skrev på hyreskontaktet till vår nya lägenhet! Så, nu är det helt och håller klart och jag har lagt en flaska mousserande vin, som vi hade kvar i skafferiet efter bröllopet, på kylning. Nu ska det firas!

Jag kan fortfarande inte förstå hur fort saker och ting kan vända. Jag har så länge mått dåligt över allt skolarbete och över det faktum att vi inte visste om vi skulle ha någonstans att bo om några månader. Nu är allt det fixat och det är bara sommarjobb som är kvar att fixa. Men - med mitt flow just nu så ska nog det också lösa sig. Tänker i alla fall inte oroa mig för det den här veckan.

Nu ska jag gå och sätta mig i soffan hos min man och ge honom en massa kram.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela