emmaterese

- en dagboksblogg -

23 nov. 20.35

Publicerad 2010-11-23 20:44:35 i Allmänt

Sitter och kollar på Unga mödrar Danmark på kanal5 play och förundras över hur de här ungdomarna tänker när de planerat blir gravida när de är fjorton. Det är inom neuropsykologin bevisat att den del av hjärnan som innehåller vårt förnuft är färdigutvecklat först vid 25 års ålder och i vissa fall märks det verkligen. Jag menar inte att unga mammor är generellt sämre än äldre mammor utan jag uttalar mig bara om den bild som ges av just de här mammorna i serien. Dock ser man också hur vissa flickor växer in i sin mammaroll och det är väldigt skojigt.

Annars är jag så glad för att vi ska åka och hälsa på systern i helgen. Jag saknar henne och jag längtar till lördag massor.

Vi bakade lussebullar igår - årets andra sats - och de blev så goda och saftiga. Som vanligt hade vi ett helt paket med russin i degen så att man får minst ett russin med i varje tugga. Det är gott och lyxigt det!

Ikväll är det nytt avsnitt av Top Gear men annars är det bara strunt på tv på tisdagar. Maken brukar vara iväg och spela rollspel på tisdagarna och jag spenderar alltid de kvällarna framför datorn med play-tv. Idag är maken dock hemma då han är så hängig av sin förkylning, stackarn.

Nu ska jag se hur en av mammorna i serien ska köpa sig en bil för över 90 000 utan att ha körkort och samtidigt som hon går på socialbidrag. Inte den bästa ekvationen enligt mig. Lyxfällan nästa kanske?

Hörs

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-24 00:20:04

sen finns det många mammor i den serien som dom var födda till att bli just mammor och klarar sig helt fantastiskt bra, dåliga exempel finns i alla grupper av människor, inte bara unga mödrar.

Postat av: Emma

Publicerad 2010-11-24 20:17:48

Tack för kommentaren. Hade gärna vetat vem som skrev bara :).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela