emmaterese

- en dagboksblogg -

1 sep. 14.43

Publicerad 2010-09-01 14:50:21 i Allmänt

Vi ska kanske bli en till i vårt hem. Igår var vi och hälsade på hemma hos en familj som har en katt som inte riktigt trivs där längre. Vi hittade honom på blocket och vi fastnade för honom direkt. När vi hälsade på honom igår så dröjde det bara sekunder från när vi satt oss i soffan tills dess att han var framme och buffade på våra hakor och myste i våra knän. Han är verkligen jättefin, långhårig och jättekelig.

(Jag vet att min mamma kommer att tycka att detta är en dum idé men - mamma - det kommer inte att bli som när jag bodde i Sthlm. Den här gången är läget helt annorlunda och min man är verkligen bra på att ta hand om djur. Han har haft katt hela livet och känner att det är något som saknas när han inte har det :)..)

Jag har hela tiden sagt att jag inte vill ha en kattunge. Jag vill inte ha en busig bebis hemma som klöser på soffan och hänger i gardinerna. Jag hade kattunge i två veckor en gång och det var verkligen ingen höjdare. Däremot har jag också sagt till min man att jag gärna adopterar en vuxen katt som behöver ett trevligt hem. Nu ska vi låna Nisse, som han heter, i en period för att se hur och om det funkar. Det tycker jag är det mest ansvarsfulla sätt att adoptera en katt, man måste se hur alla trivs ihop innan man tar några definitiva beslut. Vi tycker att det ska bli roligt när han kommer imorgon eller i övermorgon. :).

Jag har gjort klar hela veckans skolarbete idag också. Ska in lite då och då under den resterande veckan och läsa lite på vårt webforum bara. Än så länge är det inte överrumplande mycket studier direkt ;).

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela