emmaterese

- en dagboksblogg -

22 sep. 10.21

Publicerad 2010-09-22 10:27:34 i Allmänt

Igår köpte jag en färdiggrillad kyckling som vi åt till middag. Jag tycker att det är väldigt väldigt gott med grillad kyckling men jag tycker att själva filén blir så torr och tråkig. Igår kom jag på ett bra sätt att ta tillvara på också den biten av min halva kyckling. Jag gjorde en kycklingsallad att lägga på bröd eller att äta som den är.

Recept - Emmas goda kycklingsallad:
  • Skär upp en grillad kycklingfilé i små fyrkanter.
  • Lägg dem i en bunke tillsammans med en halv hackad rödlök (eller så mycket som ni vill ha) och nästan en hel burk med majs (en liten burk).
  • Blanda i en halv tesked Dijonsenap och ca en dl gräddfil (eller creme fraiche för ett magrare alternativ).
  • I med salt och peppar och rör runt ordentligt så att allt blandas.
  • Ät och njut!

MUMS!

Igår åt jag den i tortillabröd och idag till lite stekt potatis. Funkar jättebra! Gillar man inte dijonsenap så kan man kanske prova med lite vitlök istället? Eller kanske lite riven parmesan? Ett bra sätt att ta tillvara på rester - lägg i det du har hemma! Den klarade sig också jättebra i kylen över natten, hade bara lite plastfolie över bunken.

Med tanke på att jag misslyckas med den mesta mat jag försöker mig på att laga (Jo, det är verkligen sant) så blev jag väldigt stolt över mig själv att jag kunde slänga ihop den här helt på egen hand!

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2010-09-23 14:59:17

Det låter väldigt gott, det kanske vi pröver i helgen.

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela