emmaterese

- en dagboksblogg -

12 jan. 13.45

Publicerad 2011-01-12 14:01:34 i Allmänt

När man är timvikarie och hoppar in lite då och då får man liksom aldrig vara sig själv. De andra lärarna kommer alltid fram och säger saker i stil med : Vem är du idag då?, eller: Jahaaaa, är du Aaaanders idaaag?, eller varför inte: Emma! Nu får du vara Knut fram till lunch och sedan måste du vara Berit!. (Alla namnen är påhittade och har inget med min arbetsplats att göra.)

Det gör mig egentligen inget och allt är givetvis sagt med ett leende men man känner sig lite splittrad när man hoppar runt i olika klasser och hoppar in för olika lärare.

Nu är jag hemma igen i alla fall och ska tillbaka på fredag och jobba några timmar till i samma grupp elever. Skojigt har det varit idag och jag tror att jag gjorde lite nytta. För några år sedan tyckte jag mycket mer om att jobba inom förskolan än inom skolan, men nu tycker jag att det är rätt tråkigt att jobba inom förskolan men finner arbetet i skolan ganska stimulerande. Intressant hur man kan förändras i sitt sätt att tycka om saker. Jag tror dock att det spelar in att jag har blivit ganska rejält sjuk varje gång jag vikat på förskolan det senaste halvåret. Två dagar efter att jag jobbat har jag antingen blivit dålig i magen, förkyld eller fått halsfluss och det avskräcker verkligen. Jag känner att de hundralapparna det ger mig att jobba en dag inte kompenserar en vecka av sjukdom.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela