emmaterese

- en dagboksblogg -

Kvinna rasar (igen) - telefonlös i minst ett dygn till.

Publicerad 2011-10-11 12:26:52 i Allmänt

Den modernt klädda och väldigt trevliga säljaren från Telenor kommer ut från lagret, ser på mig och säger:

- Tyvärr, Emma, mina iPhones är slut men den kommer komma hem till dig med posten på måndag, ja - senast tisdag.

Nu är det tisdag. Nu har posten kommit. Tror ni att det var med någon jäkla telefon, eller avi på telefon? Jag antar att ni alla sitter och skakar på huvudet nu. Ni har rätt, nej, det var inte med någon telefon till mig. Så nu är jag telefonlös i minst ett dygn till. Känns väl sådär bra. Känns rätt dåligt faktiskt. Känns jobbigt i själen.

Nåja, det är väl bara att gilla läget och hoppas innerligt att den kommer imorgon.

Nu ska jag snart iväg och posta två böcker till. Den ena som är en jäkel på nästan tre kilo ska skickas med schenker och den andra med vanlig post. Nu är det sammanlagt sju böcker som är sålda. Det går ju bra det här.

Jag har tömt byrån i sovrummet nu också. Det låg knappt några grejer i den, mest filmer som jag slängt ner när jag snabbstädat och badkläder. Idag ska jag storstäda badrummet från golv till tak. Jag förbereder inför flyttstädningen. Ju mer vi gör nu desto lättare blir det sen. Häromdagen diskade vi ur alla kärl till sopsorteringen och torkade ur och gjorde fina. Det ska ju se bra ut på visningen imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela